Uw woord is lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad

De laatste tijd ben ik weer door omstandigheden bezig met nadenken over aanbidding en gebed. En ik kwam dit lied tegen gebaseerd op de super bekende tekst uit Psalm 119.

Er schoot een gedachte door mijn hoofd die ik even wou opschrijven. Amy Grant zegt in het filmpje dat ze zich vaak verloren voelt en dan zingt ze dit lied. Nu het gevoel van verloren zijn ken ik maar al te goed. En om dan tot gebed te komen gaat voor mij al niet makkelijk, maar deze tekst zegt: “Uw woord”…

En weer kom ik tot de conclusie dat ik meer tijd moet maken om te lezen.

4 Reacties to “Uw woord is lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad”

  1. Hey broere, ik ga het liedje later eens bekijkluisteren, hier 2 berichtjes die ik vorig jaar schreef, toen ik Psalm 119 an het doorbladeren was:

    http://bruggenbouwer.blogspot.com/2008/04/mijn-ziel-ligt-neergedrukt-in-het-stof.html

    http://bruggenbouwer.blogspot.com/2008/04/aanbidden-met-het-hart-en-het-verstand.html

    henri

  2. ik vind het toch wel vreemd,dat je als gelovige zo veel het gevoel kent van verloren zijn, terwijl je technisch gezien altijd Iemand hebt. NA 2j kan ik zeggen dat ik mij niet meer verloren voel, tekort voel.
    Je leert veel meer door bij iemand te zijn dan over hem te lezen…

  3. alsof je jezelf nooit eens verloren voelt, dan maak je jezelf gewoon stomp en stel je jezelf nooit meer de vragen maar doe je gewoon….

    En misschien is het dat hem net… Dat je bij Hem komt als je zijn woorden leest?

  4. Oh yeah! De Bijbel lees ik niet om de Bijbel als boek, dan zou ik net zo goed eeuwige student aan een unief kunnen worden.

    Het zijn de woorden van God en als ik ze lees, leer ik juist Hem kennen, hoor ik Hem spreken en kom ik dichtbij Hem.

Plaats een reactie